- Diverse - nr. 42 / 2 Martie, 2005 In ciuda repetatelor apeluri ale oficialilor europeni cu privire la necesitatea explicarii populatiei a importantei costurilor si consecintelor aderarii la U.E. a Romaniei, trebuie sa recunoastem ca, in acest sens, s-au facut pasi timizi si insuficienti. Abia acum, noul Guvern, dar mai ales presedintele Traian Basescu iese la rampa, explicand clar ca problema integrarii este a intregii tari, responsabilitati si costuri urmand sa apese pe umerii tuturor, nefiind o problema a unui partid sau a altuia. In acelasi registru, al lucrului cu usile inchise, se poate inscrie si activitatea desfasurata, timp de mai multe luni, de catre un expert danez, consilier in dreptul muncii, ajutat de un altul din partea romana, care, in perioada 5 iulie-1 octombrie 2004, au luat la puricat Codul Muncii romanesc, urmare a aplicarii unui program de reforme in privinta cadrului legislativ, sprijinit de Banca Mondiala prin trei imprumuturi de ajustare programatica. Obiectivul principal al revizuirii Codului Muncii l-a constituit evaluarea impactului pe care actuala forma a acestuia il are asupra fortei de munca si asupra patronatelor, propunandu-se, totodata, ajustarile necesare in vederea sporirii flexibilitatii pietei muncii. Urmare a acestor modificari ale C.M. se spera in imbunatatirea climatului investitional si cresterii competitivitatii economiei romanesti in raport cu economiile tarilor occidentale, ceea ce, sa recunoastem, nu poate fi decat benefic pentru o tara in cautarea propriei sale identitati intr-o lume tot mai concurentiala. Prin urmare, cei doi consilieri desemnati au pus accent pe asigurarea respectarii directivelor U.E., care sa se regaseasca in elemente intemeiate si echilibrate in reglementarea raporturilor de munca, deoarece s-a constat ca actualul C.M. contine o seama de prevederi contrare normelor europene. In consecinta,