Anul trecut a fost cel mai prost an al Jaguar dupa preluarea companiei de catre grupul american Ford in 1989, pentru 2,4 miliarde de dolari, informeaza Financial Times.
Vanzarile producatorului britanic de automobile de lux in Statele Unite, cea mai mare piata a companiei, au scazut cu 16%, pe masura ce cumparatorii s-au orientat spre modelele mai atractive ale rivalilor.
In Europa s-a inregistrat o usoara crestere, datorita introducerii modelelor diesel. Insa si aceasta mutare se dovedeste a fi una intarziata, avand in vedere ca automobilele cu motorizare diesel detin deja 40% din piata.
In aceste conditii, Jaguar a avut o contributie semnificativa la pierderile de 560 de milioane de euro ale Premier Automotive Group al celor de la Ford, din care mai fac parte Land Rover, Volvo si Aston Martin.
Prin urmare, conducerea companiei a fost nevoita sa ia cateva decizii foarte grele, cum ar fi inchiderea fabricii Browns Lane, de langa Coventry, unde masinile Jaguar au fost produse timp de 70 de ani. Productia de aici va fi mutata la Castle Bromwich, o fabrica invecinata, fiind pastrata si fabrica de la Halewood on Marseyside, unde va fi produs in continuare modelul Jaguar X-Type.
Faptul ca Jaguar a folosit pana acum trei fabrici pentru a produce aproximativ 130.000 de unitati, mult sub tinta de 200.000 de unitati, spune multe despre eficienta afacerii. Mai mult, Joe Greenwell, presedintele si directorul executiv al Jaguar si Land Rover, recunoaste ca din motive istorice "Jaguar produce doar patru modele, insa fiecare cu o structura separata, care necesita resurse ingineresti diferite". "Trebuie sa ne apropiem de un proces tehnologic comun, pentru a deveni eficienti", explica Greenwell.
O alta problema a lui Jaguar este designul. Criticii din industrie spun ca daca vrea sa vanda mai multe masini, Jaguar ar trebui sa conceapa modele pe car