Asiaticii incep sa isi impuna din ce in ce mai bine marcile auto pe piata europeana. In anul 2004, vanzarile de masini din Japonia si Coreea de Sud pe piata romaneasca au crescut cu 62% fata de anul anterior. Desi despre masinile asiatice s-a spus din totdeauna ca sunt ieftine si fiabile, aceste doua caracteristici nu au fost niciodata de ajuns pentru a le impune pe piata.
Capitolul design nu a fost niciodata punctul forte al acestor marci, iar piata europeana a taxat de fiecare data acest aspect. In urma cu aproximativ zece ani, asiaticii au inteles foarte bine aceasta problema si au incercat sa schimbe perceptia pietei. Designul a devenit o componenta din ce in ce mai importanta, in conditiile in care fiabilitatea si preturile scazute s-au mentinut.
Acest lucru s-a facut simtit imediat in vanzari. In anul 1998, in clasamentul celor mai vandute marci din lume, intocmit de Organizatia Internationala a Producatorilor Auto (OICA), trei producatori din primii zece erau din Asia. Pana la locul al cincisprezecelea urmau alte patru companii din aceeasi parte a lumii, care asteptau sa atace Top 10.
In anul 2004, Toyota, care ocupa pozitia a treia, a „atacat“ locul secund detinut de gigantul american Ford. Asaltul marcilor auto asiatice se resimte si in Romania. In anul 2003, pe piata autohtona se vindeau 5.340 de masini ale unor constructori din Coreea de Sud si Japonia, ponderea acestora in totalul importurilor de autovehicule fiind de circa 12%.
In anul 2004, piata auto a crescut cu 33%, insa dinamica vanzarilor de masini asiatice a fost superioara ritmului de crestere general. Peste 8.500 de unitati vandute si o pondere in volumul importurilor de 15%. „In patru ani cred ca marcile asiatice vor detine 30% din piata de importuri din Romania“, spune Razvan Iordanescu, directorul de marketing al brandului Mazda de la importato