- Diverse - nr. 43 / 3 Martie, 2005 Pentru multi dintre cei care au fost chemati la urne la sfarsitul anului 2004, "exercitiul democratic" s-a incheiat cu acordarea votului unuia sau altuia dintre partide. De regula, cei care voteaza uita ca au trimis in Parlament, prin voturile lor, persoane care sa-i reprezinte, astfel ca, cel mult, votantii isi limiteaza atentia dupa aceea mai mult la proiectele de lege, la salariile "alesilor" sau la chestiuni de politica, mai putin la relatia directa cu parlamentarul. Aceasta relatie, necultivata din partea simplului cetatean, ii permite deputatului sau senatorului sa "uite" si el ca este, de fapt, in slujba cetateanului, de care isi aduce aminte doar in campanie electorala. Tocmai de aceea le amintim muresenilor modalitatile de a lua legatura cu parlamentarii (in acest caz cu deputatii), carora le-au oferit mandatul si pentru rezolvarea problemelor lor, si chiar ii invitam sa o faca. Prima varianta este luarea legaturii direct cu deputatul la cabinetul sau parlamentar din teritoriu. O alta varianta este prin petitia adresata Camerei Deputatilor. Potrivit articolului 47 din Constitutia Romaniei, cetatenii au dreptul sa se adreseze autoritatilor publice prin petitii formulate in numele semnatarilor, exercitarea dreptului de petitionare este scutita de taxa, iar autoritatile publice au obligatia sa raspunda la petitii in termenele si in conditiile stabilite potrivit legii. Petitia reprezinta o cerere, reclamatie, sesizare sau propunere formulata in scris ori prin posta electronica, care este adresata Serviciului pentru audiente si petitii, care primeste, inregistreaza si analizeaza obiectul petitiilor, dupa care le directioneaza catre compartimentele de specialitate ale Camerei Deputatilor ori catre alte autoritati competente, ofera relatii petentilor in legatura cu modul si stadiul de solutionare a petitiilor sau le comunica ras