Delegatia Comisiei Europene (DCE) a lansat ieri in mod oficial sub numele "Nu astepta 2007 ca sa fii european! Informeaza-te!" prima campanie care face publice sursele de informare despre Uniunea Europeana.
Campania, finantata din banii Uniunii Europene, va fi urmata peste cateva saptamani de lansarea strategiei Guvernului in domeniu, a declarat ieri Valeriu Turcan, presedintele Agentiei de Strategii Guvernamentale. El a adaugat ca Executivul va colabora cu DCE in elaborarea acestei strategii care va viza in primul rand informarea fermierilor, a reprezentantilor mediului de afaceri si a tinerilor.
Oficialii Delegatiei spun ca acesta campanie este necesara chiar din acest moment, cu 22 de luni inainte de aderare, pentru ca romanii sa demitizeze intrarea Romaniei in UE si sa devina activi in a cere informatii despre costurile si beneficiile integrarii.
Seful DCE, Jonathan Scheele, a apreciat ca daca romanii se vor informa, asteptarile lor fata de aderare vor fi realiste si astfel nu vor avea dezamagiri. Scheele a mai spus ca romanii sunt unii dintre cei mai prost informati europeni despre ceea ce inseamna Uniunea si de aceea asteapta ca toate problemele lor sa fie rezolvate o data cu integrarea din 2007.
Campania DCE consta in cinci clipuri audio si video intitulate "Buletin European", care se difuzeaza intre 28 februarie si 28 martie pe mai multe posturi de radio si televiziune. In cadrul acestei campanii, cei interesati au la dispozitie pentru informatii numarul de telefon 080.100.2007 (cu tarif de taxare locala).
Romanii se vor putea informa si la Centrul Comisiei Europene, la Ministerul Integrarii Europene, la cele 28 de Centre de informare europeana locala, la 8 Centre Euro-Info (pentru informatii si consultanta IMM), la 8 Birouri Regionale de Implementare a Programului Sapard, la 8 Agentii de Dezvoltare Regionala, p