Cei mai multi utilizatori de Internet nu se multumesc cu serviciile unui singur motor de cautare, ci apeleaza la doua sau chiar trei astfel de site-uri pentru a gasi informatiile dorite in "labirintul" de pe web, reiese dintr-un recent raport al companiei de analiza Nielsen/NetRatings.
Nici unul dintre marii jucatori nu se poate lauda cu loialitate deplina din partea utilizatorilor. Totusi, Google este oarecum favorizat: doar 58% dintre vizitatorii sai au spus ca folosesc si serviciile Yahoo sau MSN. In acelasi timp, aproximativ 70% dintre utilizatorii Yahoo si 71% dintre cei ai MSN au facut acest lucru. "Toti jucatorii majori, inclusiv Google, trebuie sa recunoasca faptul ca se bucura de loialitate totala numai din partea unei minoritati a utilizatorilor", a spus Ken Cassar, director de analiza la Nielsen/NetRatings.
"Acest lucru reprezinta o oportunitate si in acelasi timp o amenintare pentru cele trei companii si subliniaza totodata nevoia continua de inovatie pe o piata extrem de competitiva care e departe de a fi atins nivelul de maturitate." Recent, Yahoo a implinit varsta de 10 ani, care, pe scala de masura a Internetului, reprezinta un timp foarte indelungat, spun specialistii. Traditia nu tine insa neaparat loc de solutii castigatoare pe piata cautarii online, unde deocamdata Google domina lupta cu rivalii sai, Yahoo si MSN, comenteaza presa internationala.
Pentru multi, Yahoo ramane sinonim cu Internetul si se poate numi deja "un veteran care a supravietuit valului dot-com si prabusirii care a urmat, iar acum se mentine printre brandurile de top ale lumii online", scrie BBC. Insa, desi mai noua pe piata, Google pare a se fi descurcat mai bine pana acum.
Veteranul si nou-venitul au multe in comun. Ambele s-au lansat ca motoare de cautare. In anul 2000, cand Yahoo a decis sa foloseasca tehnologie Google pentru cautarile de pe site-ul s