O companie s-a gandit sa intre in contact direct, mult prea direct, cu familiile consumatoare... Si asa, in insoritele cartiere si orase, de la Rahova pana in Pascani, au inflorit inimi Maggi pe geamurile balcoanelor inchise sau la ferestrele bucatariilor si dormitoarelor.
Este prima oara in Romania cand maniera direct marketing - drop mail are un asemenea efect. Supermagazinele (tip Carrefour) sunt prezente de mult timp (cu diverse cataloage, superoferte, mega oferte, liste de preturi, liste de reduceri etc.) in cutiile noastre postale. Numai ca, pana acum, cutia postala era sfarsitul drumului pentru campania propriu-zisa, nu inceputul...
Si, in nici un caz, astfel de campanii nu au adus dupa ele modificarea fetei unui bloc sau chiar a unui cartier. Cam asta se intampla insa de cand gospodinele isi sufleca manecile si incep sa-si lipeasca inimile pe geam.
Campania Maggi a fost demarata cu sprijinul McCannErickson si al agentiei de PR Mercury Promotions. Posibilii clienti afla din media ca, daca lipesti inima Maggi in geam ai sanse sa iei premii in bani daca trece caravana pe langa tine si daca mai ai si ceva produse Maggi prin casa.
Cam multi de "daca", dar romanii au fost dintotdeauna neinfricati in fata posibilitatii (oricat de mici) de a se trezi cu bani peste noapte... Inima ti-o poti procura chiar din propria cutiuta postala. Aparent simplu, dar au fost ceva resurse puse pe fuga pentru a risipi inimile prin toata tara.
Ar fi, mai intai, de purtat o discutie estetica... Ce e mai urat? Un balcon inchis, la strada, din care se vad borcanele cu muraturi si bineinteles cateva inimi Maggi? Sau doar un balcon urat si atat? Oricum ar fi, tot tristete arhitectonica se cheama. Inimile Maggi pot aduce un plus de motive de bascalie pentru trecatori sau, dimpotriva, un plus de optimism rosiatic peste o capitala gri