Datorita vanzarilor masive din sezonul de sarbatori, numarul telefoanelor vandute anul trecut a crescut cu 30% fata de 2003, sustine compania de analiza americana Gartner.
In total, anul trecut s-au vandut in lume 674 de milioane de terminale mobile, depasind si cele mai optimiste previziuni. Pe trimestrul al patrulea, numarul de mobile vandute a crescut cu 24% fata de aceeasi perioada a lui 2003.
"Piata a avut o crestere peste asteptari, sustinuta in special de cererea masiva venita din tarile in curs de dezvoltare, dar si de fenomenul inlocuirii telefoanelor resimtit pe pietele mai mature", a explicat un analist Gartner.
Dupa doua trimestre cu probleme, producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia pare sa-si fi reconsolidat pozitia de lider al pietei, avand pe trimestrul al patrulea o cota de piata de 33% la nivel mondial, iar pe ansamblul anului un multumitor 30,7%.
"Nokia a reusit sa depaseasca momentul cand cota sa de piata scazuse la 28,8%. Largindu-si portofoliul de telefoane si efectuand reduceri de pret, producatorul finlandez va reusi sa se mentina pe primul loc si in 2005", a explicat un analist. Compania trebuie insa sa recastige locul intai si in ceea ce priveste tehnologia si inovatia, avertizeaza Gartner.
Motorola a trecut de asemenea cu bine peste probleme si a reusit sa depaseasca principalul rival, Samsung, atat pe trimestrul patru (cota de 16,3%), cat si pe ansamblul anului 2004 (cota 15,4%). Noile produse, in special RAZR, cel mai subtire celular cu clapa, au facut ca Motorola sa revina in atentia iubitorilor de tehnologie, spun analistii. Politica agresiva de preturi in tarile in curs de dezvoltare a ajutat de asemenea la cresterea cotei de piata.
Sud-coreenii de la Samsung s-au mentinut insa foarte aproape de locul doi, cu o cota de piata de 12,2% pe trimestrul al patrulea si de 12,6% pe ansamblul anului t