Preturile – atat la inchirierea spatiilor comerciale, cat si la vanzare – au crescut cu 20%-50%, in 2004, in Bucuresti, se arata intr-un studiul al companiei imobiliare Colliers. Pretul terenului din Bucuresti a atins in ultimul timp cote ametitoare, chiar si pentru lanturile de comercianti care vor sa practice discounturi mari.
"Retailerii cu discounturi mari au fost cei mai ocupati anul trecut: Tengelmann (Plus) si Rewe (Penny Market) au incercat toate solutiile pentru pozitionarea pe piata din Bucuresti, dar pretul terenurilor si al spatiilor le face munca foarte solicitanta. Din acest motiv, tot mai multe spatii vor fi deschise in provincie in loc de capitala", se spune in studiul citat.
Preturile variaza intre 200-350 de euro pe metrul patrat, fata de 70-150 de euro pe metru patrat, in 2002.
CHIRII. Nici nivelul chiriei nu este mai accesibil. Cele mai ridicate preturi sunt in zona Bulevardului Magheru, unde este depasit nivelul de 100 de euro lunar pe metru patrat. Dar nici zonele periferice nu au ramas ieftine, aici nivelul chiriei variaza intre 8 si 15 euro pe metru patrat. "Anul 2004 a fost unul plin pentru aprope toti retailerii.
Ei au inteles ca piata romaneasca are un potential ridicat si, totodata, ca intrarea pe aceasta piata sau dezvoltarea activitatilor nu este atat de usoara cum pare", se concluzioneaza in studiul Colliers.
Preturile – atat la inchirierea spatiilor comerciale, cat si la vanzare – au crescut cu 20%-50%, in 2004, in Bucuresti, se arata intr-un studiul al companiei imobiliare Colliers. Pretul terenului din Bucuresti a atins in ultimul timp cote ametitoare, chiar si pentru lanturile de comercianti care vor sa practice discounturi mari.
"Retailerii cu discounturi mari au fost cei mai ocupati anul trecut: Tengelmann (Plus) si Rewe (Penny Market) au incercat toate solutiile pen