(Foto: )
Presedintele Traian Basescu si premierul Calin Popescu Tariceanu au spus zilele trecute NU constructiei autostrazii Bors - Brasov, cel putin pentru urmatorii ani, desi amanarea la romani a echivalat in cele mai multe cazuri cu renuntarea la proiect.
Decizia celor doi, motivata de primul prin ineficienta acestui proiect, deoarece ar atrage doar 15% din traficul rutier dinspre Europa Occidentala si dinspre Est, iar de cel de-al doilea pe lipsa resurselor in bugetul de stat pentru a suporta costurile atat ale autostrazii care se integreaza in Culoarul IV Pan European, dar si ale Autostrazii Transilvania, tradeaza increderea milioanelor de ardeleni care i-au votat si i-au legitimat la guvernare.
In plus, hotararea de amanare a executiei autostrazii care leaga Budapesta de Bucuresti, prin Bihor, Salaj, Cluj, Mures si Brasov, este dat peste cap si programul politic al UDMR dinaintea generalelor, dar si programul de guvernare al formatiunii prezidate de Marko Bela.
STOP! Autostrada
Inca de la instalarea la Palatul Cotroceni, presedintele Traian Basescu a criticat proiectul Autostrazii Bors - Brasov. In viziunea presedintelui, proiectul este ineficient din punct de vedere economic, deoarece nu ar atrage decat 15% din traficul rutier dinspre Europa Occidentala si Europa de Est.
Dupa intalnirea cu mostenitorul tronului Regatului Unit al Marii Britanii, printul Charles, presedintele a mai adus un argument in favoarea amanarii sau renuntarii la proiectul autostrazii Budapesta - Bucuresti via Bihor - Salaj - Cluj - Mures - Brasov, si anume daunele pe care autostrada le-ar aduce conservarii zonelor sasesti si, implicit, ar distruge o parte din istoria habitatului romanesc.
Basescu a recunoscut, de asemenea, retezand printr-o simpla