Prin pozitia geografica speciala, piata economica rusa a dispus intotdeauna de oportunitati enorme pentru investitorii straini. Desi se afla, inca, in perioada de tranzitie, Federatia Rusa a reusit sa intre puternic atat pe piata europeana, cat si pe cea asiatica.In calitatea sa de reprezentant comercial I al Federatiei Ruse, Mark V. Abrasalin a comentat, pentru "Curierul national", problema deficitului comercial existent intre cele doua state si a expus principalele obstacole pe care le intampina investitorii rusi in Romania.
Astfel, in opinia sa, motivul major al cresterii deficitului comercial se datoreaza scaderii volumului de exporturi catre Rusia inregistrata in Romania in ultimii ani, si mai ales lipsei de eforturi depuse de exportatorii romani. Conform declaratiei sale, exporturile Romaniei catre Federatia Rusa au scazut de la 250 de milioane de dolari in 1993, la doar 50 de milioane in 2003. Anul trecut, insa, s-a inregistrat o crestere de 132%, volumul atingand o cifra de 124 milioane de dolari. Desi deschisa investitiilor, piata rusa solicita investitii costisitoare, mai ales in procesul crearii de retele de desfacere proprii, fara de care nu exista export. Afirmatia a fost exemplificata prin cazul fabricii de frigidere Arctic din Gaesti, care, dupa ce a fost cumparata de o firma din Turcia, a ajuns pe locul doi in topul exporturilor catre Federatia Rusa, pozitie obtinuta si datorita retelei proprii de magazine de desfacere. In acest moment, majoritatea produselor exportate de Romania ajung pe piata rusa prin intermediul altor importatori. Mare parte din produsele exportate in Republica Moldova - cum ar fi exportul de vinuri - sunt in realitate, destinate pietei ruse. Datorita suprafetei mari pe care o acopera, Federatia Rusa este interesata intr-o multitudine de domenii, de la materii prime la metalurgie, industria constructoare de masini si utilaje