Un nou episod in scandalul microbuzelor Iui Giubernea
•Bursa Moldovei cere bani de la Consiliul Local in contul datoriilor Autobuzul •Municipalitatea a sistat platile in urma unui control a Curtii de Conturi care a descoperit ca valoarea datoriilor nu este de 7 miliarde, ci numai de 1 miliard lei
Scandalul microbuzelor galbene a ajuns din nou la primarie. Mai mult, povestea va ajunge si in fata instantei. SC Bursa Moldovei SA a cerut, printr-o adresa, Consiliului Local (CL) plata a aproape 7 miliarde lei in contul datoriilor SC Autobuzul SA catre societate. Printr-un contract de fidejusiune (preluare de contract) dintre CL, Autobuzul SA si Bursa Moldovei SA, din octombrie anul trecut, Consiliul Local a garantat plata esalonata a 8,9 miliarde lei, suma pretinsa de Bursa Moldovei SA ca datorii. Numai ca un control al inspectorilor de la Curtea de Conturi a stabilit ca Autobuzul SA are, in realitate, datorii de numai aproape 1 miliard lei. Povestea Bursei Moldovei si a microbuzelor a inceput in timpul domniei lui Mihai Giubernea la firma de transport auto a Consiliului Local. In cursul anului 2003, SC Autobuzul SA a incheiat doua contracte de inchiriere a 50 de microbuze galbene Iveco de la SC Bursa Moldovei SA. Mai precis, Autobuzul SA, in loc sa preia in leasing microbuzele de la Afin Bucuresti, a apelat la un intermediar, caruia ii platea o chirie ce acoperea rata de leasing pentru microbuze, plus aproximativ o mie de Euro pentru fiecare masina, bani care intrau in conturile bancare ale Bursei. Cum era de asteptat, Autobuzul SA nu a putut suporta aceasta sarcina financiara si a acumulat, in timp, datorii de miliarde. In octombrie anul trecut, Primaria a decis sa renunte la intermediar. Astfel, Autobuzul SA pierdea microbuzele in favoarea RATP, iar contractul de leasing era preluat direct de la Afin. In schimb, Autobuzul, cu garantia Co