Romanii interesati sa-si schimbe masina mai veche de 12 ani cu alta noua vor primi, pe linga subventia promisa de stat (30 de milioane de lei), alte citeva milioane reprezentind contravaloarea fierului vechi predat la REMAT.
Aceasta este una dintre prevederile Normelor metodologice de aplicare a programului de stimulare a innoirii parcului auto, publicate in Monitorul Oficial (MO) la sfirsitul saptaminii trecute.
Practic - ne-a spus ieri Sulfina Barbu, ministrul mediului - posesorii de masini vechi vor putea incepe demersurile abia din 2-3 aprilie, cind se va “inchide” lista producatorilor si furnizorilor de autoturisme noi pe care statul ii accepta in program. Conform normelor, producatorii, importatorii sau furnizorii de autoturisme au la dispozitie 30 de zile pentru a se inscrie.
Acestia vor afla daca au fost admisi sau nu in 15 zile de la data inchiderii perioadei de inscriere. Lista furnizorilor acceptati va fi publicata pe site-ul Administratiei Fondului de Mediu: www.afm.ro. Dupa inscriere, furnizorii vor semna un contract de finantare valabil pina la 31 august 2005, cu posibilitatea de prelungire pina la 30 noiembrie.
Daca pina la sfirsitul lunii august producatorul nu foloseste minimum 80a din suma contractata, Administratia Fondului de Mediu va redistribui banii catre ceilalti furnizori admisi.
Ce trebuie sa faca un posesor de “rabla”
Persoanele interesate sa-si cumpere masina cu subventie de 30 de milioane lei trebuie sa parcurga urmatorii pasi:
• inscriere pe lista unui producator validat;
• prezentarea la REMAT pentru casarea masinii cu: nota de acceptare primita de la producator, talonul masinii vechi si un act de identitate;
• radierea masinii la RAR;
• depunere dosar la furnizorul ales.
Ce contine dosarul
• act de identitate, copie;