Renault si Nissan intentioneaza sa renunte la unul din cinci dintre furnizorii lor de piese, ca urmare a faptului ca producatorul auto francez si cel japonez vor colabora mai strans in domeniul aprovizionarii, informeaza Financial Times.
Odile Desforge, vicepresedinte al departamentului de aprovizionare la Renault si directorul Organizatiei de Aprovizionare Renault Nissan, a declarat ca, prin diminuarea numarului de furnizori si prin cresterea volumului comenzilor la cei ramasi, costurile aprovizionarii vor scadea cu 0,5%.
Reducerile prevazute reprezinta teme de ingrijorare pentru furnizorii care vor fi exclusi, in schimb cei ramasi se vor putea bucura de o expansiune a afacerilor.
Inca din anul 1999, cand Renault a achizitionat pachetul de control in Nissan, cele doua companii au facut eforturi pentru a face economii printr-o colaborare in sfera aprovizionarii si prin proiectarea asemanatoare a componentelor autovehiculelor celor doi constructori.
Totusi, Desforge considera ca cele mai importante economii isi vor face simtita prezenta in viitorul apropiat.
"Economiile au fost la inceput mai putin semnificative decat sperat, dar vestea buna este ca mai sunt multe pe cale sa se produca", a declarat ea.
Renuntarea la trei furnizori globali si la unul sau doi furnizori regionali pentru fiecare categorie de componente, cum ar fi de exemplu cele pentru instalatia de aer condtionat sau pentru scaune, ar insemna o economie de 0,5% din costuri.
Furnizorii care vor fi respinsi vor fi incurajati sa intre in joint-venture sau activitati de colaborare tehnologica impreuna cu cei care vor continua sa ne aprovizioneze, spune Desforge.
Eficienta acestei masuri poate fi si mai mare, de pana la 5% din costuri, acolo unde componente identice sunt utilizate de ambele companii. Insa decizia de a construi modele ale celor doua branduri folo