Internetul este vazut din ce in ce mai mult ca o sursa de venituri, mai ales ca investitiile initiale sint reduse. Cu toate ca acest mijloc de comunicare este folosit de firme mai mult pentru a-si promova imaginea, numarul afacerilor virtuale, dar cu incasari reale, a crescut in ultima perioada in Romania.
Vremurile In care Internetul era considerat doar un mijloc de distractie sau de a obtine informatii par sa se apropie de sfirsit. Din ce in ce mai multi romani identifica oportunitatile de cistig pe care le ofera acesta.
Marile companii si-au facut vitrine de prezentare, in vreme ce alti oameni cu initiativa au demarat afaceri care se deruleaza doar in spatiul virtual, insa aduc profituri consistente.
Unul dintre segmentele care au cunoscut o dezvoltare rapida este publicitatea pe Internet. Acest tip de afacere se dovedeste o concurenta serioasa pentru investitorii conservatori care nu acorda atentie Internetului.
Raiul pe portal
Pe Internet se vinde, in prezent, totul. De la informatii pina la consoarte. Afaceristii autohtoni si-au dat seama ca aceasta este una dintre cele mai rentabile forme de comert, din cauza costurilor scazute. Daca intr-o prima faza s-a dezvoltat comertul online, mai ales pe partea de componente de calculatoare si produse electronice, acum oferta acopera toate domeniile.
Cine vrea un loc de munca acceseaza un site specializat, cine vrea o nevasta merge cu mouse-ul la o agentie matrimoniala, iar cine vrea o informatie poate sa acceseze site-uri specializate. Chiar si extemporalele si referatele pot fi descarcate de pe Internet. Unele dintre aceste site-uri aduc profit, chiar daca informatiile sint descarcate gratuit.
Afaceri profitabile
Comertul online devine rentabil, ceea ce denota o crestere a increderii oamenilor in astfel de tranzactii. De asemen