Statistic, un roman din doi este posesor de celular. Competitia in telefonia mobila este strinsa. Doua companii isi disputa primul loc. Celelalte doua si-l impart pe ultimul. Lupta continua pe toate fronturile.
Numarul utilizatorilor de telefoane mobile depaseste zece milioane. Cinci milioane au numar de Orange. Celelalte cinci milioane raspund la Connex. E drept, operatori sint patru. La capitolul „si altii" figureaza Zapp, cu 300.000 de utilizatori, si Cosmorom, cu nici 100.000.
Publicitate fara efect
Atit Zapp cit si Cosmorom au cheltuit milioane de dolari pe campanii promotionale. De asemenea, au introdus, in premiera, multe servicii si facilitati noi, incercind sa micsoreze distanta fata de liderii pluto-nului. Cu toate acestea, clientii s-au lipit tot de operatorii mari.
Dincolo de publicitatea agresiva, de discounturi sau de facilitati, argumentul final al abonatului, atunci cind trebuie sa aleaga, este surprinzator de simplu: „Ma abonez la reteaua in care am mai multi cunoscuti".
10 centi pentru concurenta
Comportamentul consumatorului se bazeaza pe un calcul legitim de cost. Convorbirile in retea sint mai ieftine. Paradoxal, insa, acestea aduc un profit mai mare pentru operator decit cele efectuate de abonatii proprii catre alte retele. Motivul il reprezinta o componenta de cost putin vizibila pentru consumator.
Componenta se numeste tarif de interconectare si este stabilita de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii. Practic, pentru fiecare apel intre retele diferite, initiatorul apelului plateste 10 centi in contul operatorului la care este abonat destinatarul. De exemplu, in cazul unei convorbiri Connex-Orange taxata cu 15 centi pe minut, 10 centi intra in contul Orange.
Connex se alege doar cu cinci centi. In schimb, in cazul unei convorbiri in retea taxata cu 1