Desi in urma cu cateva saptamani a avut loc Salonul Auto de la Detroit, principalii actori ai industriei auto mondiale si-au pastrat „armele grele" pentru expozitia de la Geneva. Daca un pasionat de tenis este intrebat care sunt cele mai importante turnee din lume pe parcursul unui an competitional, acesta va nominaliza, fara ezitare, competitiile de grand slam.
Cele patru turnee au drept corespondent, in industria auto, saloanele de la Detroit, Geneva, Frankfurt si Paris. Prezenta orasului Detroit pe harta marilor expozitii auto ale lumii nu mira pe nimeni, din moment ce constructorii americani sunt printre cei mai importanti din lume.
Vanzarile de autovehicule ale companiilor franceze plaseaza nume ca Renault sau PSA Peugeot-Citroën in primii zece producatori la nivel global, iar salonul de la Paris pare doar o consecinta logica a acestui aspect. Nimeni nu s-a indoit vreodata de faptul ca nemtii stiu sa faca masini.
E de ajuns sa spunem Mercedes Benz, BMW si Volkswagen, pentru a intelege ce amploare trebuie sa aiba Salonul Auto anual de la Frankfurt. Ce ii determina insa pe cei mai mari producatori din lume sa expuna la Salonul Auto de la Geneva? Elvetia este o tara mica, fara nici macar un singur producator de automobile.
Luand in calcul numai aceste argumente, niciodata o expozitie auto nu ar avea cum sa se organizeze intr-o tara ca Elvetia. Chiar si fara un producator auto propriu, in Elvetia lucreaza peste 275.000 de oameni in aceasta industria, iar cifra de afaceri inregistrata anual in industria auto de aici este de 50 miliarde de euro.
Insa nici macar amploarea pietei auto din Elvetia nu este un argument pentru cei care considera Salonul Auto de la Geneva drept cel mai important din lume. Traditia acestei expozitii este elementul care aduce in fiecare an cei mai importanti actori ai industriei auto