Potrivit cotidianului madrilen ?El Mundo?, camionul pe care acesta il conducea nu avea certificat de transport si este considerat un ?vehicul pirat?, care avea polita de asigurare doar pentru marfa, nu si pentru ocupantii cabinei.
Mai mult, soferul era un imigrant ilegal romnan, aflat la munca in Spania, insa fara contract legal de munca, fara asigurari sociale si fara dreptul de a conduce un autovehicul.
?Ii cadea capul de somn?
Camionagiul a oprit regulamentar la toate punctele de control pe traseul Toledo-Tara Bascilor, datele furnizate de inregistratorul de parcurs (tahograf) dovedind ca a respectat orarul de odihna prevazut de reglementarile in vigoare: la fiecare patru ore si jumatate, un ragaz de odihna de 45 de? inute si maximum zece ore pe zi la volan.
Barbatul a plecat, luni, la ora 9.00, din Toledo, de la sediul firmei ?Transportes A.Chasala? spre Tara Bascilor. a ajuns la Bilbao dupa-amiaza, a incarcat remorca cu bare din fier si a pornit spre Toledo.
El a declarat politistilor ca s-a odihnit regulamentar si cu toate acestea era obosit dupa cei opt sute de kilometri parcursi pe drumul dus-intors. Politistii spanioli au marturisit ca soferului ?ii cadea capul de somn? si pe drumul spre politie. Reprezentantii firmei unde lucra Toader sustin ca romanul avea toate actele in regula.
Recunoaste ca a adormit la volan
?Am adormit, parca, o fractiune de secunda?, le-a spus Iulian Toader, apropiatilor. El a sustinut ca, inainte de a intra in plin in cele cinci masini, un alt autovehicul l-a depasit. Spune ca a retinut numarul masinii, astfel ca, daca va fi gasit, soferul ei va fi chemat ca martor. Toader a fost pus, ieri dupa-amiaza, la dispozitia judecatorilor, dar, potrivit unor surse avizate, este putin probabil ca el sa poata fi judecat in libertate. Cazierul lui a fost trimis, ieri, la Madrid, de ca