Monitorizarea fondurilor de campanie a fost facuta de Institutul pentru Politici Publice Institutul pentru Politici Publice a prezentat, ieri, Raportul de monitorizare a alegerilor prezidentiale si parlamentare din 2004, inclusiv un inventar al situatiei donatiilor, afiselor, veniturilor si cheltuielilor raportate Curtii de Conturi a Romaniei de catre candidatii pentru Cotroceni si de partidele si aliantele angrenate in campania electorala, pana la 20 ianuarie a.c. Pe prima pozitie, la donatii, se situeaza Traian Basescu, cu 10,5 miliarde lei. Pe treapta a doua se afla Corneliu Vadim Tudor (2,426 miliarde lei), urmat de Adrian Nastase cu 2,35 miliarde. Donatii grase s-au indreptat si spre Marian Milut (1,99 miliarde lei) si Gheorghe Ciuhandu (1,09 miliarde lei). Gigi Becali, Marko Bela, Petre Roman, Aurel Radulescu, Gheorghe Dinu si Raj Tunaru sustin ca n-au beneficiat de generozitatea altora. La afise, cel mai tare a fost insa Gigi Becali, cu o cifra de 1,502 milioane, urmat indeaproape de Traian Basescu cu 1,5 milioane. La distante incredibil de mari se afla Adrian Nastase (180.000), Marian Milut si Gheorghe Dinu (cate 100.000), C.V. Tudor (aproape 60.000). Staff-ul electoral al lui Ciuhandru a raportat ca nu a realizat nici un afis electoral, iar cel al lui Marko Bela, ca a tiparit doar 7. Alianta PNL-PD a fost cea mai generos daruita in campania electorala: peste 40 miliarde lei, adica de 3 ori mai mult decat U.N. PSD+PUR (13,5 miliarde lei). Bani frumosi au mai primit PRM (8,2 miliarde lei), PNG (5,7 miliarde lei) si UDMR (aproape 4 miliarde lei). Alianta D.A. conduce si in topul afiselor cu un numar de 1,58 milioane, urmata de PSD+PUR (1,12 milioane), PNG (596.000), PRM (557.000), PER (455.000), PNTCD (aproape 152.000), PAP (111.000). Pe ansamblu insa, Uniunea PSD+PUR s-a dovedit mai larga la punga, cheltuind 61 miliarde lei; ea a fost urmata de Alianta D.A. (4