"There's no business like show business", spune titlul unui film facut acum peste o jumatate de secol. In afara valorii artistice a filmelor, exista si o alta perspectiva asupra creatiilor cinematografice. Se pot transforma unele productii din a saptea arta in retete elaborate pentru inceperea unui business de succes? Exemplele de mai jos ar putea da un raspuns afirmativ la aceasta intrebare...
Filmele vin cu idei inovative: de la a vinde solutii pentru cucerirea femeilor, la comercializarea de cip-uri pentru pastrarea memoriei integrale...pana la metode mai putin conventionale, cum ar fi o companie de "ajutorare a cersetorilor", cu scenarii prin care sa-si vanda cat mai bine "imaginea".
Filantropica - "Ti-e mila? Ti-am luat banii!..."
Este ideea originala pe care a folosit-o Nae Caranfil in "Filantropica". Mafia cersetorilor bucuresteni controleaza "businessul" de underground, reusind sa devina multimilionari pe spatele povestilor triste inventate. Firma Filantropica ii ofera eroului, Ovidiu (Mircea Diaconu), modest profesor de liceu, solutia pentru "un ban in plus".
In cautarea unei surse de venit suplimentare pentru a-si cuceri tanara iubita cu veleitati mondene, el intra in lumea incredibila a mafiei cersetorilor. Capul acesteia, Pepe (Gheorghe Dinica) - jumatate artist, jumatate om de afaceri, cum se autodenumeste - a venit cu o idee originala: inventeaza povesti, biografii, adevarate roluri pentru cersetori.
De la omul de pe strada si pana la cersetoria de lux, Pepe are solutii de a-si transforma clientii in afaceristi de succes. Sa radem sau sa plangem? Ironia unei lumi a afacerilor ilicite poate fi sugestiva pentru cei care vor sa reuseasca in mediul Romania. "Filantropica" arata perfect cum lumea interlopa bucuresteana este implicata in toate afacerile, de la show-urile de televiziune si pana la cersetorii de pe strada. @N