"La momentul venirii mele la Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Infrastructura (CFR S.A. - n.n.) era falimentara, avand obligatii de 19.900 de miliarde de lei, la venituri anuale de 16.000 miliarde lei. Din cele 19.900 miliarde lei, 4.300 miliarde lei reprezinta stopaj la sursa, 10.000 miliarde lei sunt datorii la bugetul de stat si 4.
000 miliarde lei la furnizori", ne-a declarat ieri ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre. Acesta a fost raspunsul ministrului la cererile sindicatelor de mariri salariale. Nici celelalte unitati din CFR nu stau mai bine, avand datorii de zeci de mii de miliarde de lei.
El a dat ca exemplu si Societatea de Telecomunicatii CFR, care are obligatii de 425 de miliarde de lei, ceea ce o impiedica sa participe la licitatii. Singura care sta mai bine este CFR Marfa, care a inregistrat la sfarsitul anului trecut un profit de 301 miliarde lei.
In schimb, ministrul a aratat ca o parte din banii companiilor falimentare au fost directionati catre contracte incheiate "pe picior", pe sume imense, la sfarsitul anului trecut. "Vom verifica toate contractele, din domeniul CFR, transport rutier, naval etc. Vrem sa vedem exact pe ce s-au dus banii", a spus ministrul.
Dobre a precizat ca in cazul societatii de infrastructura din calea ferata s-a ajuns in aceasta situatie dupa ce, in perioada 2002-2004, compania a detasat 6.000 de salariati la cateva filiale si a achitat angajatilor salariile nete, fara plata impozitelor aferente. "Au fost falimentate, astfel, si filialele.
Cand o filiala are datorii la stat de 725 miliarde lei nu poate rezista si intra in faliment. Nu este doar cazul companiei de infrastructura, ci si al operatorului de calatorie, care are pierderi de 2.300 miliarde de lei", a adaugat Dobre. El a aratat ca infrastructura feroviara se afla intr-o faza avansata de