Fanilor li s-a parut nedrept ca-si lanseaza noul disc, "Maria T", la Londra, in loc sa-l aduca mai intai la Bucuresti. Dar, cum in tarisoara noastra nu gasesti prea multe lucruri care sa mearga cum Fanilor li s-a parut nedrept ca-si lanseaza noul disc, "Maria T", la Londra, in loc sa-l aduca mai intai la Bucuresti. Dar, cum in tarisoara noastra nu gasesti prea multe lucruri care sa mearga cum trebuie, aceasta "disfunctie" n-a stricat traditia locului. Din fericire, exista si coincidente fericite: cum revista BIZ sarbatorea 100 de numere si 5 de prezenta pe piata romaneasca, a avut nevoie de un artist care sa sustina un concert la ceas anivesar. Asa se face ca miercuri, 9 martie, Alexander Balanescu si al sau "Balanescu Quartet" au urcat pe scena Nationalului bucurestean. Pentru "Maria T", Alexander Balanescu a colaborat, pe langa instrumentistii care-i sunt de obicei alaturi, cu Klaus Obermaier, un artist polivalent, care se indeletniceste cu arta video si multimedia, instalatii interactive, teatru si muzica. Pe ecranul din spatele interpretilor au defilat, intr-un joc hipnotic, franturi din lumea cantata: satul, balciurile de Mosi, turme de oi; "Bun ii vinul ghiurghiuliu" a fost acompaniat de pahare cu vin tasnind spre cer precum rachetele si sticla de vin, golita, coborand ca un OZN. Chiar daca misiunea lui in cadrul acestui proiect a fost cea de a realiza partea vizuala a spectacolului, austriacul n-a putut rezista si a compus o piesa pornind de la una dintre melodiile Mariei Tanase. Dincolo de performanta componistica in sine, cea mai importanta reusita a lui Alexander Balanescu ramane faptul de a fi facut niste straini sa vibreze pe romaneste. "Maria T" este ofranda adusa unui simbol. Poate parea ciudat ca un om care traieste de multi ani departe de tara e bantuit, inca, de amintirea unui artist de acasa. Dar Maria Tanase, cu "electricitatea" ei iesita din comu