Dracula va avea concurenti seriosi pe piata turistica. Se va lansa un circuit legat de Jules Verne. De asemenea, locurile in care s-a filmat „Cold Mountain" au devenit obiective turistice.
Programele turistice legate de teme culturale au din ce in ce mai mare succes pe piata externa. Succesul inregistrat cu exploatarea mitului lui Dracula i-a determinat pe operatori sa diversifice oferta. Astfel, locurile in care s-a turnat filmul Cold Mountain vor fi transformate in obiective turistice.
Se pregateste lansarea unui circuit care sa refaca itinerariul din romanul „Castelul din Carpati" al lui Jules Verne, dar si un program legat de George Enescu.
Americanii, spaniolii si vampirii
Gusturile in materie de destinatii ce merita vizitate difera de la un popor la altul. „Foarte bine au mers in anii anteriori circuitele Discover Romania si Searching for Dracula, circuit tematic bazat pe legenda contelui-vampir, care a prins mai ales pe piata americana si spaniola.
Pentru piata germana am realizat in special circuitul cu tema «Cetati fortificate sasesti din Transilvania» si circuitul cultural care include civilizatia lemnului din Maramures si bisericile cu fresca exterioara din Bucovina", spune Mircea Badea, inbound manager CMB Travel.
Castelul din Carpati
In luna mai va fi lansat oficial circuitul care isi propune sa refaca itinerarul din romanul „Castelul din Carpati" al lui Jules Verne.
Programul derulat de Centrul Cultural Francez din Cluj, in colaborare cu centrul Cultural Francez din Timisoara, include cele 13 localitati mentionate de scriitorul francez in romanul sau din 1892: Cluj (Klausenburg), Turda (Thorda), Alba Iulia (Kalsburg), Sibiu (Hermannstadt), Deva, Hateg (Hatzeg), Hunedoara (Hunyad), Petrosani (Petroseny), Petrila, Vulcan, Bistrita (Bistritz), Curtea de Arges
(Curte