Prezenta pe piata romaneasca prin firme ca LG, Samsung sau Daewoo, Republica Coreea este atrasa in special de statutul de tara candidata la integrarea in Uniunea Europeana a Romaniei, care reprezinta o potentiala rampa de lansare catre statele vest-europene, dar si de preturile mici de productie si de pregatirea specialistilor romani.
Joo Young Yoon, atasat comercial si director general al KOTRA Bucuresti (filiala a "Korea Trade Investment Promotion Agency" din Seul), a declarat pentru "Curierul national" ca principalele elemente pe care firmele sud-coreene le iau in calcul pentru o investitie externa directa sunt costul fortei de munca si infrastructura.
Daca Romania este atractiva din punctul de vedere al costului de productie, problemele legate de infrastructura si birocratie, precum si inflatia sunt obstacole care cantaresc greu, impiedicand afluenta investitiilor.
Principala problema pentru cooperarea economica intre Romania si Republica Coreea ramane insa slaba dezvoltare a companiilor autohtone, care nu sunt inca suficient de mature pentru a rezista pe piata coreeana.
Totusi, Joo Young Yoon a declarat ca numeroase IMM-uri din Romania si-au manifestat deja intentia de a investi in Republica Coreea. Situatia actuala se va schimba cu siguranta dupa integrarea Romaniei in UE, cand tara noastra va deveni o parte a pietei europene. In incercarea de a atrage cat mai multi investitori straini, Guvernul coreean ofera in prezent facilitati importante, care ar fi de un real ajutor companiilor romanesti, precum scutirea de taxe pentru o perioada ce poate ajunge la 15-20 de ani sau oferirea gratuita de terenuri pentru constructii.
KOTRA are ca principal scop promovarea comertului si investitiilor intre Romania si Republica Coreea prin organizarea periodica de intalniri bilaterale cu ocazia vizitelor delegatiilor de afaceri. Printre activita