Producatorul de cafea Elite Romania a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri neta de 2.262 miliarde de lei (55,8 milioane de euro), mai mare cu circa 24% in lei fata de anul 2003, a spus Eli Rachmut, directorul general al companiei.
In euro, cresterea vanzarilor companiei a fost de 15% anul trecut fata de 2003.
Cu o cota de circa 50% pe piata cafelei ambalate, Elite este cel mai mare jucator pe piata cafelei din Romania, fiind urmata de Kraft Foods (Jacobs, Nova Brasilia), Tchibo Romania (Tchibo, Eduscho), Nestle (Necafe), Panfoods (Amigo), Alka (Alka), Romaqua (Metropolitan).
"Vrem sa ne pastram pozitia de lider si cota de piata, astfel ca vom investi in cresterea capacitatii de productie la cafea. Anul trecut am facut o investitie de cateva milioane de euro in tehnologie, iar pentru 2005 si 2006 avem un plan de investitii de circa 2 milioane de euro pe an, tot in echipamente pentru fabrica de cafea de la Bucuresti", a spus Rachmut.
La mijlocul anului trecut, conducerea companiei a anuntat inchiderea fabricii din Bulgaria si extinderea capacitatii de productie din Romania, care va aproviziona si piata bulgara. Fabrica din Bucuresti a companiei Elite are 600 de angajati.
Rachmut a mai spus ca pretul cafelei verzi a crescut in ultimul an cu 50% la bursele internationale, ceea ce risca sa duca la o crestere a pretului cafelei ambalate.
"Elite a operat o reducere a pretului la cafea cu circa 7-10%, dupa scaderea cu 20% a accizelor la cafea incepand cu 2005, dar cresterea cu 50% a pretului cafelei verzi la bursele internationale risca sa ridice din nou preturile. Stocurile de materie prima pe care le avem ne-au permis sa continuam activitatea in aceeasi parametri, dar daca preturile la cafea verde nu scad, va trebui sa majoram preturile la produsul final", a afirmat el. Estimat la circa 100 de milioane de euro pe an, consumul de ca