Apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor nu intra numai in atributiunile Oficiului pentru Protectia Consumatorilor. Legile romanesti ofera posibilitatea infiintarii unor asociatii in acest scop, cu precizarea ca acestea sunt considerate drept organizatii non-profit. La nivel national, acestea trebuie sa aiba, conform legislatiei in vigoare, cel putin 3000 de membri si filiale in cel putin 10 judete, iar la nivel local, trebuie sa fi desfasurat o activitate in domeniul protectiei consumatorilor, pe o perioada de cel putin trei ani. Dupa constituire, asociatiile trebuie luate in evidenta in cadrul administratiei publice. Si in Constanta exista o astfel de asociatie, ce se constituie drept centru de consultanta si informare in acest domeniu. Personalul din cadrul acestui centru are pregatire de specialitate si ofera informatii gratuite tuturor celor interesati. Domeniile in care se ofera consultanta privesc mai multe puncte de interese ale consumatorilor, printre care, achizitionarea unui produs, rezolvarea unui litigiu de consum, facilitarea accesului la institutii cu atributii in domeniu, informatii despre produsele si serviciile oferite de diversii agenti comerciali. Cei care apeleaza la serviciile unor astfel de asociatii trebuie sa stie ca acestea, desi au drept de control, nu au posibilitatea sanctionarii contraventionale, indiferent de neregulile constatate. Comentarii (0) Scrie comentariu (va rugam aveti rabdare pana acesta va fi moderat)
Nume
Comentariumicsoreaza | mareste
Am citit si accept Regulile pentru postarea comentariilor.
Adauga comentariu
Va rugam activati JavaScript pentru a posta un comentariu
Apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor nu intra numai in atributiunile Oficiului pentru Protectia Consumatorilor. Legile romanesti ofera posibilitatea infiintarii un