"Noţiunea de consumatori, prin definiţie, ne include pe noi toţi", declara în 1962 fostul preşedinte SUA, John F. Kennedy. În România, OPC a fost înfiinţat în 1992, ca structură instituţională. OJPC Mureş se laudă în 2004 cu mediatizarea susţinută a activităţii instituţiei, prin 4.928 de acţiuni mass-media adresate mureşenilor. "Dorim să sprijinim solidaritatea consumatorilor şi ne bucură faptul că cetăţeanul nu mai este pasiv, pentru că este vorba de binele său. Ne bucurăm că mureşenii sunt consumatori avizaţi", a precizat Emilia Leah.
Inspectorii OJPC au petrecut Ziua mondială a drepturilor consumatorilor într-unul dintre supermarketurile mureşene, pentru a testa clienţii, dar şi ofertanţii. Opt inspectori OJPC, în frunte cu directorul executiv al instituţiei, Emilia Leah, au petrecut două ore în care au împărţit pliante şi au informat personal cumpărătorii despre lucrurile pe care trebuie să le cunoască atunci când aleg un produs.
"Am ales un supermarket pentru că aici se găsesc produse de toate tipurile, de la alimente la lenjerie sau bijuterii. Am dorit să scoatem în evidenţă importanţa acestei zile pentru consumatorii mureşeni şi să ne aflăm în mijlocul lor", a precizat Emilia Leah, care nu s-a sfiit să converseze îndelung cu cei prezenţi la raionul de fructe şi legume, explicându-le în detaliu criteriile pe baza cărora se alege marfa dorită. Inspectorii au chestionat cumpărătorii şi au fost plăcut surprinşi de răspunsurile prompte ale acestora. În tot acest timp, la microfon, fiecare inspector a dat detalii despre diferite grupe de produse, de la confecţii până la lactate. "Agenţii economici trebuie să înveţe să îşi respecte clienţii, pentru că datorită lor există şi îşi pot continua activitatea", a încheita Emilia Leah. Un stand cu ghiduri şi pliante a stat la dispoziţia cumpărătorilor, aceştia arătându-se foarte interesaţi de subiect: "Ne buc