Un raport confidential al FBI si al Departamentului de Securitate interna, citat ieri de "New York Times", releva ca sectorul aerian al Statelor Unite ramane vulnerabil in fata atacurilor teroriste, cu toate ca au fost investite 12 milioane de dolari pentru ameliorarea securitatii dupa atentatele din 11 septembrie 2001.
Specialistii care au alcatuit raportul arata ca elicopterele, avioanele inchiriate, avioanele comerciale si cele particulare sunt cele mai vizate de atentatele teroriste.
"In timp ce masurile de securitate se imbunatatesc in marile aeroporturi comerciale, teroristii ar putea opta pentru varianta inchirierii sau furtului de aparate apartinand aviatiei generale, aflate pe mici aeroporturi, unde securitatea este mai slaba sau chiar inexistenta", arata raportul.
La randul ei, Associated Press, citand acelasi raport, subliniaza ca membri ai retelei teroriste Al Qaeda examineaza si testeaza sistemele americane de securitate pentru a descoperi eventuale fisuri. Este vorba de un prim raport guvernamental care grupeaza toate informatiile privind un posibil atac terorist impotriva aviatiei americane la nivel de stat, local si particular.
Documentul apare in momentul in care parlamentari si experti propun deplasarea eforturilor de securitate spre alte sectoare vulnerabile cum ar fi caile ferate sau porturile, dar majoritatea specialistilor in contraterorism sustin ca sectorul aerian ramane probabil primul vizat de marile atacuri teroriste din cauza caracterului spectaculos al unei astfel de actiuni.
La fel de adevarat este ca, in afara de aeronave, Al Qaeda pregateste si atacuri contra unor tinte "usoare" de pe teritoriul american, cum ar fi sali de cinema, restaurante si scoli, asa cum avertiza un fost adjunct al reprezentantului retelei teroriste in Irak, Abu Mussab Al-Zarkawi.
Declaratiile in acest se