Aproape 200 de miliarde de lei. Atit a platit ministerul lui Mitrea catre firma lui Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition SRL, intr-o singura zi. Plata s-a facut la foc automat: pe 14 decembrie, la doua zile dupa ce Basescu isi adjudeca turul al doilea si PSD isi lua adio de la guvernare, Umbrarescu a emis o factura de 200 de miliarde pentru reabilitarea unei sosele.
Compania de Autostrazi, din subordinea lui Miron Mitrea, a achitat-o noua zile mai tirziu. Alte firme asteapta intre doua si noua luni ca sa-si ia banii.
Dorinel Umbrarescu, omul de afaceri bacauan supranumit „Printul asfaltului de partid si de stat", nu a fost favorizat de fosta guvernare doar prin contractele fara licitatie pe care le-a primit, ci si prin rapiditatea cu care acestea i-au fost achitate.
Aproape 200 de miliarde de lei. Atit a platit ministerul lui Miron Mitrea catre firma lui Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition SRL, intr-o singura zi. Si ce zi: una trista, de final de domnie.
Pe 14 decembrie 2004, la doua zile dupa al doilea tur al alegerilor prezidentiale si cind era limpede ca PSD va trece in opozitie, UMB Spedition SRL a emis catre Compania de Autostrazi o factura de 200 de miliarde de lei, reprezentind o plata partiala pentru reabilitarea Drumului National 1A, Centura Ploiesti Est - Sacele.
Umbrarescu mai primise, pentru acelasi contract, transe de bani, insa cea mai mare dintre acestea abia depasea 15 miliarde de lei.
Compania de Autostrazi, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, s-a conformat dupa numai noua zile si, pe 23 decembrie, a achitat catre UMB Spedition 190 de miliarde de lei, prin doua dispozitii de plata: una de 180,5 miliarde (facsimil) si alta de 9,5 miliarde.
Nu a fost singurul caz in care firma lui Umbrarescu s-a bucurat de prioritate la plata, in conditiile in care alte firme au