Automobile Dacia va fuziona prin absorbtie cu patru societati comerciale de pe platforma uzinei, la care detine pachete de actiuni reprezentand peste 99% din capitalul social.
In urma acestui proces, societatile absorbite se vor dizolva fara sa fie lichidate, iar patrimoniul acestora va fi transmis societatii absorbante. Fuziunea va deveni efectiva la data inscrierii in Registrul Comertului a mentiunii privind mentinerea capitalului social al societatii absorbante, incorporand toate modificarile produse.
Prin absorbirea celor patru societati, Automobile Dacia va dobandi, de fapt, propriile actiuni, in conditiile in care detine aproape intreg capitalul social al firmelor respective. Potrivit reprezentantilor Dacia, societatile Masini Unelte Dacia, Motoare Dacia, Servicii Comune Dacia si Utilaje Dacia au fost create inainte de privatizarea Dacia din anul 1999. Contractul de privatizare cuprindea si aceste unitati, insa statutul juridic al acestora nu a putut fi modificat timp de cinci ani din momentul preluarii de catre Renault a Automobile Dacia.
Fuziunea este motivata de necesitatea simplificarii actului de conducere prin derularea unor politici unitare de management si marketing, folosirea optima a resurselor, micsorarea cheltuielilor administrative, eficientizarea fluxurilor operationale si financiare si reducerea birocratiei. Automobile Dacia estimeaza pentru acest an realizarea unei cifre de afaceri de peste un miliard de euro, in conditiile unei productii de circa 175.000 de vehicule, din care 60.000 de unitati destinate exportului.
Automobile Dacia va fuziona prin absorbtie cu patru societati comerciale de pe platforma uzinei, la care detine pachete de actiuni reprezentand peste 99% din capitalul social.
In urma acestui proces, societatile absorbite se vor dizolva fara sa fie lichidate, iar patrimoniul acestora va fi transmis