•Cineva trebuie sa aiba grija ca Regia Autonoma de Transport Public sa respecte legile privind achizitiile publice •Care este soarta contractului incheiat de vechea RATC cu SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti
Recent, presa locala a informat ca Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi organizeaza оn data de 28 ianuarie 2005 licitatie publica deschisa pentru achizitia a 50 de autobuze supersofisticate, cu motoare Euro 3, trape de ventilatie, aparate de tot felul. Toate acestea in scopul asigurarii pentru ieseni a tuturor conditiilor de confort atunci cand se hotarasc sa utilizeze mijloacele de transport ale acestei regii, dusa cu buna stiinta, оn ultimii ani spre faliment de o conducere, a carei capacitate manageriala s-a dovedit оn numeroase randuri a fi catastrofala.
Datele publice, din caietului de sarcini al licitatiei pune multe semene de оntrebare si anume:
- toate caracteristicile autobuzelor ce urmeaza a se achizitiona nu indica destul de clar un anume tip de autobuz?
- cum se explica faptul ca aceste autobuze, printre altele, "sunt dotate cu sistem de оncalzire оn momentul stationarii"?
– curios si foarte profesionala afirmatie a inginerul sef Cristian Stoica, specialist оn alte domenii decat transportul оn comun, avansat оn aceasta functie pe baza de grad de rudenie si statutul de fost lider de sindicat оn vremurile "ilegaliste" ale nasului sau din perioada directorilor Constantin Cuza si Petre Gоrlea.
- cum se explica faptul ca livrarea autobuzelor trebuie facuta оn 125 de zile (nu 130, 150 de zile), iar termenul de valabilitate a ofertelor este de numai 90 de zile? Nu cumva, dupa expirarea termenului de valabilitate a ofertei, furnizorul poate mari justificat pretul acestor autobuze?
Incertitudini
Analizand firmele care au cumparat caietul de sarcini si nu "Documen