Plenul Parlamentului va da ochii in anul 2005, cu rapoartele de activitate ale SRI pe 2002 si 2003. Discutate tirziu, dar si depuse cu intirziere, acestea devin aproape inutile, intrucit Parlamentul nu mai are cum sa ia masuri cu privire la problemele sesizate.
Imaginea proasta a Romaniei nu se datora coruptiei, ci unor „entitati" rauvoitoare. Raportul SRI pe 2003 pomeneste despre aceste „entitati straine" implicate in demersuri menite sa strice imaginea Romaniei „prin prezentarea exacerbata a situatiei copiilor institutionalizati, a coruptiei si birocratizarii", utilizate ca argumente impotriva admiterii Romaniei in UE.
Venind din partea SRI-ului condus de Timofte, aceasta fraza aminteste de reactiile lui Adrian Nastase, care, ca premier al Romaniei, acuza presa ca, avind actionari straini, reflecta tendentios exact aspectele de mai sus. SRI se temea totodata ca anumite state vor declansa campanii propagandistice menite sa afecteze procesul de integrare europeana.
Raportul SRI vorbeste despre o serie de ingerinte din partea unor state vecine pentru obstructionarea integrarii Romaniei in structurile euro-atlantice.
Facturile marite si detectivii particulari - pericole nationale
Alte pericole semnalate in rapoarte ajung mai ales in zona ridicolului. Rapoartele mentioneaza pericolul regionalizarii si eventuale miscari ale unor grupari minoritare nemultumite. Dovada ca pentru SRI problema era insa serioasa, in 2004 ziaristul maghiar Bayer Zsolt a fost oprit la granita si impiedicat sa se intilneasca cu comunitatea maghiara din Romania.
In afara de radicalii maghiari, un alt pericol il reprezentau, in 2002 cel putin, detectivii particulari, cu care SRI declansase in acea perioada un adevarat razboi. In 2002, Serviciul se mai temea ca scumpirea utilitatilor si amplificarea discrepantelor sociale ar put