Sectorul imobiliar, publicitar si industria restaurantelor fast-food sint domeniile unde se pot gasi cele mai multe afaceri in franciza. In schimb, cele mai bune oferte de afaceri in franciza le ofera in special retailul si distributia. De curind, piata romaneasca a devenit tot mai interesanta in ceea ce priveste ofertele de afaceri in franciza.
Comparativ cu francizele internationale, sint si mult mai ieftine. La aceasta concura atit costurile initiale de achizitie, cit si cele aferente distributiei. Spre exemplu, investitia pentru o afacere in franciza autohtona este de maximum 20.000 de euro, indiferent de profilul ales.
Politica manageriala si profitul impuse de francizorul extern reprezinta alte cauze pentru care a crescut numarul cererilor de francize autohtone.
Francizele inca pot fi cumparate la preturi relativ mici. Marcile autohtone sint „inchiriate" mult mai ieftin decit cele de import.
Cele mai active pe piata sint francizele in domeniul imobiliar, in cel publicitar si in domeniul fast food. In 2005, ofertele de afacere in franciza romaneasca, la fel ca si cererile, au crescut cu aproape 50%, potrivit firmei de consultanta specializata in franciza Francise& Business Brokerage.
Desi numarul ofertelor de afaceri in franciza a crescut, ele se axeaza mai mult pe retail si pe distributie, marea majoritate apelind la franciza pentru a-si crea o retea buna de distributie.
Francizele romanesti, mai accesibile
Oamenii de afaceri romani se orienteza tot mai mult catre francizele romanesti, deoarece acestea sint mai aproape de cererea pietei.
O afacere in franciza autohtona este mai rentabila decit cea importata atit din punct de vedere al achizitionarii, cit si a preturilor practicate. „Este mai avantajos deoarece costurile de achizitionare sint mai mici", spune Eugen Driga, repr