Piata zborurilor aeriene din Romania si-a continuat cresterea alerta si pe primele doua luni ale acestui an, vanzarile realizate de agentiile de turism fiind cu 20% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Valoarea biletelor de avion vandute in ianuarie si februarie de agentiile de turism a fost de aproape 30 de mil.euro, arata datele IATA Romania, organismul care monitorizeaza zborurile civile.
"Ritmul de crestere din acest an este mai mare decat cel de pe primele doua luni ale anului trecut, care a fost de 17%", a afirmat Sanda Maria, reprezentant IATA Romania.
Principalele motoare ale cresterii sunt relatiile de afaceri tot mai intense cu exteriorul, suplimentarea capacitatii de zbor a operatorilor aerieni, dar si deprecierea euro, care a dus la ieftinirea biletelor.
"Segmentul de business a contribuit mult la cresterea vanzarilor noastre pe primele luni ale anului. Cum tot mai multe companii straine isi deschid filiale in Romania, sunt multi straini care vin aici in interes de afaceri. Totodata, foarte multi romani cu rude care locuiesc in afara merg sa-i viziteze, cu banii trimisi din strainatate", a spus Rodolph Lenoir, directorul general Air France Romania, una din principalele companii aeriene de pe piata romaneasca.
Pe intreg anul 2004, agentiile de turism afiliate IATA au vandut bilete de avion in valoare de 195 de milioane de euro, cu circa 16% mai mult decat in 2003.
Agentiile de turism realizeaza in jur de 80% din totalul vanzarilor de bilete de avion de pe piata romaneasca, restul fiind vandute fie direct de catre companiile aeriene.
"Deprecierea euro este un alt factor care a contribuit la cresterea pietei pentru ca a dus la cresterea puterii de cumparare", a msi spus Lenoir.
Reprezentantii KLM Romania spun ca se asteptau la o crestere si mai alerta a vanzarilor. "Vanzarile au crescut pe