SUFLETUL COMERTULUI BUM-BUM - Doua companii mari de pe piata dulciurilor au intrat in ringul de box Lumea desertului nu-i asa de dulce cum credeam. Kandia-Excelent acuza Nestle de publicitate comparativa, procedeu interzis la noi, dar practicat in Statele Unite. In replica, Nestle sustine ca materialul supus umilintei publicitare nu e pentru ochiul public, ci e document intern. Adevarul e, in acest caz, undeva la mijloc.
ALEX ANGHEL
DILEMA. Print publicitar sau material de uz intern? Asta-i intrebarea Suparati pe faptul ca, sub pretextul unui document intern, Nestle isi compara noua napolitana, "oribil de buna", cu Kandia si alte produse ale pietei de profil, compania producatoare a ciocolatei cu dragoste a publicat in ultimele zile, in mai multe ziare, o "Scrisoare deschisa unui competitor antifair-play. In scrisoare, Nestle e prezentat in postura atacatorului competitorilor cu metode ilegale: e vorba de un material tiparit si apoi difuzat in marile supermarket-uri din Bucuresti.
NE FACEM SINGURI DREPTATE. Decat sa recurga la complicatele cai ale justitiei, Kandia-Excelent a preferat sa faca investitie in media si sa-i dea de rusine pe multinationali, in piata publica. "Stimate competitor, va anuntam ca publicitatea comparativa este nu numai nedreapta, ci si interzisa in aceasta tara", zice, revoltata, vocea companiei locale. Nestle sustine ca nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase: in josul lay-out-ului se afla un tabel pe care scrie "Recomandare Shelving (la raft)", demonstrand astfel ca volanta foaie publicitara nu se adreseaza cumparatorului de dulciuri, ci celor care se ocupa cu aranjarea lor la raft. Dar, surpriza! Inocentul document aduce mai degraba a print publicitar decat a material de comunicare interna.
Cu un headline cat toate zilele si cu un text deloc tehnic, ci publicitar, Joe Mix poate fi conside