Ieri dimineaţă, pe podul peste râul Mureş, Ioan Covaciu, conducătorul unui taxi aparţinând firmei Royal, a intrat cu maşina într-un parapet, cauza accidentului fiind un infarct miocardic suferit de şofer în timp ce conducea. Din fericire, în acel moment nu se afla nimeni pe trotuar, astfel că singura victimă a fost şoferul. Acesta a fost transportat de urgenţă la spital, însă, după cum ne-a declarat dr. Simona Bratu, medic în cadrul SMURD, şansele de supravieţuire sunt destul de reduse. Cazul taximetristului naşte câteva întrebări legate de siguranţa clienţilor. Şoferii de taxiuri sunt obligaţi prin lege să-şi facă anual analizele, iar Ioan Covaciu avea făcute ultimele analize în noiembrie 2004 şi se ştia că suferă de diabet zaharat, o boală care creşte riscul unui infarct. Cu toate acestea, el putea, practic, lucra pe taxi cât voia. Firma de taximetrie avea cu şoferul un contract de închiriere a maşinii, iar aceasta putea conduce câte ore dorea, pentru că nu-l supraveghea nimeni. Deşi norma de muncă a unui şofer nu poate depăşi opt ore pe zi, nu există nici un fel de sistem de monitorizare a activităţi acestora. "Chiar dacă suferea de diabet zaharat, nu i se putea interzice să lucreze pe taxi", precizează dr. Simona Bratu. C.H.
Ieri dimineaţă, pe podul peste râul Mureş, Ioan Covaciu, conducătorul unui taxi aparţinând firmei Royal, a intrat cu maşina într-un parapet, cauza accidentului fiind un infarct miocardic suferit de şofer în timp ce conducea. Din fericire, în acel moment nu se afla nimeni pe trotuar, astfel că singura victimă a fost şoferul. Acesta a fost transportat de urgenţă la spital, însă, după cum ne-a declarat dr. Simona Bratu, medic în cadrul SMURD, şansele de supravieţuire sunt destul de reduse. Cazul taximetristului naşte câteva întrebări legate de siguranţa clienţilor. Şoferii de taxiuri sunt obligaţi prin lege să-şi facă anual analizele,