Desi o afacere profitabila in Romania ultimilor ani, publicitatea de stat a avut efecte mai mult negative cand a venit vorba de institutiile care-si voiau realizarile in paginile ziarelor, pe sticla sau unde radio. Clasificarea informatiilor privind costurile sustinute din bani publici, chiar daca nu a fost vorba de incalcarea legii, a facut sa planeze multe suspiciuni in privinta corectitudinii distribuirii unor astfel
de fonduri. Dupa ce Calin Popescu Tariceanu a promis saptamana trecuta o transparenta totala in domeniu, reprezentantii grupului de lucru pentru reglementarea publicitatii de stat s-au intalnit ieri pentru a discuta deficientele sistemului.
O posibila rezolvare a problemelor ridicate de publicitatea de stat ar fi modificarea Legii privind achizitiile publice. Centrul pentru Jurnalism Independent, care este pilonul principal al grupului de lucru si care are un proiect mai vechi pe aceasta tema, a prezentat ieri propunerile care, in opinia reprezentantilor sai, ar aduce corectiile necesare actului normativ.
In primul rand, se doreste un regim special pentru contractele de publicitate platite de catre institutii, regii si companii nationale.
Schimbarile vizeaza procedura de anuntare a intentiei de a cumpara spatiu publicitar. Autoritatile contractante ar urma sa fie obligate sa publice in Monitorul Oficial un anunt de intentie, daca bugetul de publicitate depaseste doua mii de euro anual.
Ca o varianta alternativa, se propune un site guvernamental in care sa fie inserate aceste anunturi.
Anuntul de intentie ar urma sa fie insotit de un referat de oportunitate, prin care sa se justifice ratiunea campaniei de publicitate, impactul estimat al acesteia, precum si un set de criterii de evaluare a rezultatului obtinut. De asemenea, toate documentele privind procedura de achizitie publica, contractul si informatiile legate