Populism cit incape, fantezii de tot risul sau promisiuni marete cu acoperire minima. Aceasta li se propune bucurestenilor, incepind de simbata, prima zi a campaniei pentru alegerea viitorului primar al Capitalei.
De simbata, teoretic doar, pentru ca, in afara unor actiuni de tip comando, organizate de Cristian Popescu, zis si Piedone, cu flacai asaltind mijloacele de transport in comun pentru a-si promova angajatorul, campania a debutat sub semnul lehamitei totale. Doar acelasi Piedone a iesit cu citeva afise, mai degraba penibile, si Marian Vanghelie, candidatul PSD, pe citeva panouri. La fel de penibile.
„Aveti nevoie de un primar nu de un politician", ne sfatuieste Vanghelie, de parca PSD, sub culorile caruia spera sa prinda fotoliul lasat liber de Basescu, n-ar fi partid, ci asociatie culturala. Oricum, cam la atit se reduce campania electorala pentru primaria unui oras de aproape trei milioane de locuitori, dupa doua zile din cele doar paisprezece cit dureaza in total.
Dar nu atit lehamitea care pare sa caracterizeze echipele de campanie si candidatii e lucrul cel mai grav, cit lipsa de substanta a programelor pe care acestia le propun bucurestenilor. Campania lui Vanghelie e mostra de populism cum rar ne-a mai fost dat sa digeram.
Sa spui ca nu te intereseaza marile proiecte de care Capitala are nevoie ca de aer numai pentru ca ori nu te duce mintea sa le sustii, ori pentru ca multe dintre ele sint promise de principalul contracandidat, Adriean Videanu, fie si una, si alta, e o dovada ca, pentru candidatul PSD, Bucurestiul nu inseamna mai nimic. Ce promite, in schimb, Marian Vanghelie? Curatenie.
Reteta sigura, profund autohtona, de aburit o anumita parte a electoratului. Toti fostii sau inca primari longevivi ai marilor orase, care, luati la bani marunti, s-au dovedit sau se dovedesc, cel mult, buni