Franta este una dintre cele mai importante prezente ca volum de investitii in Romania, cu un total de peste un miliard de euro in ultimii zece ani, fiind al treilea partener comercial al tarii noastre (al treilea importator si al patrulea furnizor).
Caracteristica pentru investitiile franceze este prezenta in Romania a marilor concerne, care au luat parte la procesul de privatizare, reusind sa se impuna pe piata autohtona. Totusi, mai ales in ultimul timp, numeroase Intreprinderi Mici si Mijlocii din Franta au ales piata romaneasca, ceea ce, mai ales in perspectiva integrarii europene, va duce la cresterea volumului schimburilor comerciale intre cele doua tari. Aceste IMM-uri acopera deja sectoare de activitate dintre cele mai diverse, de la textile la informatica, unele dintre aceste societati devenind lideri pe sectorul lor de piata.
In primul semestru al anului 2004, schimburile comerciale romano-franceze s-au ridicat la 1701,3 milioane de euro, o crestere de 42,5 procente fata de aceeasi perioada a anului 2003 (1194 milioane de euro), confirmand tendinta ascendenta inregistrata din 2000. Franta detine in primul semestru al lui 2004 un procent din piata importurilor romanesti de 7,4%, mai mult decat in primele sase luni ale lui 2003 (6,8%) si 2002 (6,5%). Cresterea in valoare a schimburilor franco-romane se explica nu doar prin potentialul Romaniei ca piata, ci si prin specializarea mainii de lucru romanesti, mai ales in domeniul industrial si in IT.
Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza in Romania (CCIFER) are doua misiuni principale: animarea comunitatii franceze de afaceri din Romania si oferirea de sprijin comercial firmelor franceze care doresc sa se implice pe piata romaneasca, avand in prezent 199 de membri. De la inceput, Camera a beneficiat si de sprijinul societatilor romane care au dorit astfel consolidarea legaturilor