Diviziile din Romania sunt pentru multe din companiile straine prezente in tara noastra o foarte buna sursa de castig. De exemplu, anul trecut, numeroase filiale din Romania ale multinationalelor au raportat cresteri ale cifrei de afaceri superioare celor din alte tari din regiune unde acestea au acelasi gen de afacere, cum ar fi Polonia, Cehia, Bulgaria, Ucraina sau Rusia.
Daca ne uitam la rezultatele financiare, publicate de majoritatea multinationalelor in februarie, Romania se afla de cele mai multe ori printre tarile unde s-au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor, ocupand de regula locul 2 sau 3, sau in cateva cazuri chiar primul loc in acest clasament.
De exemplu, cifra de afaceri realizata de Unilever in Romania a inregistrat o crestere cu 11 % fata de 2003, aceasta cifra situandu-ne in Europa pe locul 2, dupa Rusia, in ce priveste ritmul de crestere. "O contributie considerabila la cresterea intregii afaceri au avut-o in special brandurile noastre Dero si Knorr", spune Martina Kastler, presedinta Unilever pentru Europa Centrala si de Sud.
Si producatorul de tigari Philip Morris a inregistrat in Romania o crestere a volumului vanzarilor de 8,7 %, valoare depasita numai de filiala din Ucraina, unde s-a raportat o crestere de 26,7 %, in conditiile in care in Ucraina s-a lansat o noua marca nationala, Optima.
Pe locul trei din punctul de vedere al cresterii volumului vanzarilor s-a situat Polonia, urmata de Rusia cu 3,5 %, in timp ce in tarile din Europa de Vest, vanzarile au cunoscut un regres semnificativ, de 19,5 % in Franta si 6,4 % in Italia. Pe piata cimentului, principalii jucatori au avut in 2004 unul dintre cei mai buni ani, cu cresteri record.
HeidelbergCement a avut parte in 2004 de o crestere a cifrei de afaceri de 30%, determinand majorarea procentului din cifra totala de afacer