Grupul de lucru pentru publicitatea de stat va face propuneri pentru reglementarea relatiei dintre institutii si presa. Participantii la prima reuniune au sustinut ca libertatea presei este limitata si de interesele patronilor.
Reglementarea publicitatii de presa prin elaborarea unei legi distincte a fost subiectul de dezbatere al primei reuniuni a grupului de lucru pentru reglementarea publicitatii de stat, organizata ieri la Palatul Victoria.
Au fost prezenti, printre altii, premierul Tariceanu si reprezentanti ai Centrului pentru Jurnalism Independent, Agentiei de Monitorizare a Presei, Clubului Roman de Presa si Asociatiei Pro Democratia. Participantii au subliniat necesitatea de a face transparenta acordarea publicitatii, ceea ce presupune obligatii atit din partea media, cit si din partea statului.
Au fost prezentate propuneri cum ar fi obligativitatea marcarii cu „P" a tuturor materialelor publicitare, reexaminarea prevederilor privind publicitatea din Legea electorala, prezentarea de catre institutiile media a resurselor de finantare si orientarea publicitatii in functie de profilul publicatiei sau obligativitatea pentru institutiile de stat de a anunta public intentia de a cumpara spatiu
publicitar. Participantii au sustinut ca libertatea de exprimare este limitata nu numai de publicitatea de stat, dar si de interesele patronilor, unii dintre ei ascunsi in spatele unor firme inregistrate in Antilele Olandeze sau in Cipru. Premierul Calin Popescu Tariceanu plaseaza interesele economice ale respectivilor patroni la granita dintre legal si mafiot.
Seful Clubului Roman de Presa, Cristian Tudor Popescu, a afirmat ca este necesara reglementarea relatiilor intre editor si redactie, in asa fel incit libertatea de exprimare a presei sa fie protejata de interesele politico-economice ale unor patroni.
Gru