Targul international de turism de la Berlin, International Tourismus Borse (ITB), a reprezentat o buna oportunitate pentru Romania in a-si promova potentialul turistic la cea mai mare manifestare de profil. Un numar de 35 de agentii de turism si patru asociatii de promovare a turismului au participat la eveniment
Firmele de turism si asociatiile regionale de promovare a turismului prezente in standul Romaniei la ITB au promovat oferta turistica generala, in functie de specificul activitatii desfasurate de fiecare in parte.
Astfel, agentiile de turism au evidentiat aproape tot ce poate oferi spatiul Carpato-Danubiano-Pontic: turismul cultural, turismul de afaceri, turismul de litoral, croazierele pe Dunare, Delta Dunarii, turismul sportiv - pescuit si vanatoare, cicloturism - turismul rural, turismul balnear, turismul montan - schi, drumetie - turismul viticol, turismul
ecvestru. Dupa cum ne-a declarat in exclusivitate Carmen Moraru, director general de promovare din cadrul Autoritatii Nationale de Turism (ANT), in cele trei zile dedicate publicului si doua specialistilor ANT, agentiile de turism si asociatiile prezente au realizat contacte directe cu potentialii turisti.
Astfel, ei au furnizat acestora informatii despre destinatia turistica Romania si despre posibilitatile de petrecere a vacantelor la noi in tara, in functie de preferintele exprimate.
Tour-operatorii romani au avut contacte cu profesionistii germani si nu numai, contacte ce stau la baza atragerii de turisti straini in Romania.
Scopul participarii anuale a Romaniei la aceasta manifestare expozitionala de profil l-a reprezentat atragerea unui numar sporit de turisti germani in Romania, imbunatatirea imaginii generale a tarii noastre pe piata germana, transmiterea unui mesaj pozitiv atat turistului, cat si potentialilor parteneri in legatura