Luni dimineaţa, o maşină aparţinând firmei de taximetrie Royal a intrat în parapetul podului peste râul Mureş. Accidentul a fost cauzat de un atac de cord suferit de şofer în timp ce conducea. Evenimentul ridică o serie de semne de întrebare asupra siguranţei celui care alege să călătorească cu un taxi.
Potrivit Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi, pentru a fi atestaţi profesional, să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru transportul de persoane. De asemenea, aparatele de taxat ar trebui să ofere informaţii despre timpul efectiv de lucru (cel în care se taxează) al taximetristului. Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) nu poate verifica aceste lucruri, pentru că şoferii au încheiat cu firma contracte de muncă legale din punct de vedere formal, însă absurde ca şi conţinut. Taximetristul de la Royal (ca şi mulţi alţii, probabil), au o normă zilnică de 2 ore, pentru ca firma să-i plătească cu salariul minim pe economie. Restul banilor stau sub spectrul evaziunii fiscale.
Siguranţa pasagerului, o necunoscută
Ion Covaciu, conducătorul unui taxi aparţinând firmei Royal, a intrat luni dimineaţa cu maşina în parapetul podului Mureş, cauza accidentului fiind un infarct miocardic suferit la volan. Din fericire, în acel moment nimeni nu se afla pe trotuar, astfel că singura victimă a fost şoferul. Acesta a fost transportat de urgenţă la spital, însă, după cum ne-a declarat dr. Simona Bratu, medic în cadrul SMURD, şansele de supravieţuire sunt destul de reduse.
Cazul taximetristului de la Royal pune câteva semne de întrebare legate de siguranţa cetăţeanului care alege să călătorească cu un taxi. Dacă şoferii de maxi-taxi au anumiţi timpi pe care trebuie să-i respecte şi aparate care măsoară timpul petrecut pe traseu, la taximetrişti nu există, practic, nici un mod de a monitoriza acest lucru, chiar dacă teoretic s