Actiunile in scopul motivarii si fidelizarii salariatilor inghit anual 3-4% din cifra de afaceri Ski jet, excursii cu balonul, campionate de fotbal, cursuri de salsa gratuite, cadouri pentru zile de nastere - acestea sunt numai cateva dintre modalitatile prin care companiile straine prezente in Romania inteleg sa isi motiveze angajatii. Toate aceste activitati, de motivare si fidelizare, inghit anual aproximativ 3-4% din cifra de afaceri a unei companii, dar reprezentantii acestora spun ca merita. Sigur, aceste activitati mai putin obisnuite vin doar sa completeze pachetele salariale oferite de companiile straine in momentul angajarii. Cele mai multe dintre oferte cuprind, pe langa salariu si alte stimulente financiare, si finantari pentru cursuri de pregatire in domeniul respectiv. De exemplu, la A&D Pharma, grupul care reuneste farmaciile Sensiblu si depozitele de medicamente Mediplus, angajatii au beneficiat in 2004 de cursuri de pregatire in valoare de 300.000 de euro, pentru 2005 fiind alocat un buget de aproximativ 500.000 de euro. Pe langa cursuri de pregatire gratuite in domeniul vanzarilor, negocierii, marketingului, compania a oferit angajatelor ore de salsa gratuite sau fitness si aerobic si a organizat un campionat de fotbal pentru partea masculina a personalului. "De programe au beneficiat 4 din cele 6 niveluri ierarhice, adica managerii de varf, managerii de departament si nivelurile de executie 3 si 4, din toate cele 40 de orase unde compania are farmacii sau depozite. Pentru 2005, programele vor viza toate nivelurile ierarhice", spune Dragos Dinu, presedintele grupului.
Training gratuit si bonusuri pentru rezultate exceptionale
A devenit de altfel o practica obisnuita pentru companiile straine ca angajatii sa fie stimulati prin ceva mai mult decat clasicele petreceri de Craciun si Paste. Mare parte dintre angajatorii straini ofera t