După restructurările la nivelul ministerelor şi a altor structuri din administraţia publică centrală, aşa ciunge cum sunt ele, având în vedere că anumite structuri importante au rămas în vechea componenţă – PNA, serviciile secrete etc. – urmează reformarea aparatului administrativ din judeţe.
Iar cum naşterea noilor conduceri se dovedeşte mai dificilă decât anticipau reprezentanţii coaliţiei, deoarece PSD a avut grijă să-i transforme pe şefii serviciilor descentralizate, deconcentrate pe stil nou, în funcţionari publici, deci stabili pe funcţie, unica soluţie pe care au găsit-o parlamentarii atinşi de revoluţia oranj este modificarea legii.
Aşa se face că, după îndelungi reflectări, după anunţuri liberale de schimbare a legislaţiei în domeniu, ieri, trei deputaţi PD au depus un proiect privind schimbarea statutului şefilor serviciilor descentralizate din funcţionari publici în personal contractual, cu contract de management şi performanţă, pe durată determinată. Iar dacă opoziţia roşie va riposta, se va folosi mult uzitata şi contestata ordonanţă de urgenţă. Că doar dacă PSD i-a mers, noi de ce nu am proceda după practicile sale. De asemenea, mi s-a părut interesantă şi motivaţia de adoptare a acestui proiect de lege, care rezidă, în viziunea iniaţiatorilor, în “dorinţa de a separa definitiv palierul politic de cel administrativ”. Oricât de îngăduitoare aş fi, această măsură, în afară că va creea mijlocul le-gal pentru îndepărtarea de la şefia serviciilor deconcentrate a indezirabililor şi a celor cu o puternică filiaţie PSD, deschide calea arbitrariului în administraţia publică.
Mi-e greu să cred că trâmbiţatele evaluări anuale care îi vor viza pe şefii serviciilor vor fi atât de corect văzute de la Bucureşti. Mi-e greu să cred că acestea nu se vor transforma în acte pur dictatoriale împotriva celor care devin indezirabili şi în cadrul coaliţi