Podul lui Saligny a ramas fara paza de mai bine de 3 ani(Foto: )
Capodopere ale geniului ingineresc al lui Anghel Saligny, podurile dunarene de la Cernavoda si Fetesti sunt de aproape trei ani lasate prada hotilor de fier vechi si la indemana oricarei intentii criminale.
Aceasta intrucat SN CFR-ul, in patrimoniul caruia se afla alaturi de podurile moderne de cale ferata din aceeasi zona, a gasit de cuviinta sa renunte la paza militarizata a acestor obiective de maxim interes strategic national. Construite in urma cu mai mult de un veac, cele doua poduri proiectate de inginerul Anghel Saligny se afla de mai multi ani in conservare.
Inaugurate la data de 14/26 septembrie 1895, in prezenta Majestatii Sale Regele Carol I al Romaniei, podurile peste Dunare si bratul Borcea- prin cei 4.087,95 metri ce reprezinta lungimea cumulata a lor - formau la acea data cel mai intins complex de poduri de pe continentul european.
Abia peste aproape un secol batranele poduri ale lui Saligny aveau sa fie treptat scoase la „pensie", odata cu darea in exploatare a unui nou complex de poduri moderne - de aceasta data atat feroviare, cat si rutiere -amplasate paralel si la foarte mica distanta fata de capodoperele tehnicii romanesti de la sfarsitul veacului al XIX-lea.
Desi scoase din exploatare, podurile lui Anghel Saligny constituie si astazi, pe langa un superb element de arhitectura tehnica autohtona de la inceputurile dezvoltarii infrastructurii feroviare in tara noastra, si un obiectiv strategic de maxima importanta nationala.
Aceasta intrucat asa „batrane" cum sunt, podurile lui Saligny pot prelua in situatii de criza (stari de beligeranta, scoaterea din uz datorita unor cauze extreme a complexului modern de poduri dunarene etc.) traficul feroviar peste c