Dupa ce a anuntat reanalizarea marilor contracte semnate de fostul Guvern, premierul Tariceanu a primit, ieri, un sprijin neasteptat de la presedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), Philippe Maystadt, care a exclus o eventuala finantare a proiectului Bechtel deoarece nu au fost respectate normele UE privind licitatiile.
UE nu a uitat faptul ca fostul guvern Adrian Nastase a preferat sa ocoleasca din motive obscure, pentru oficialii europeni, normele UE in domeniu, preferand sa incredinteze direct contractul pentru realizarea autostrazii Brasov-Bors firmei americane Bechtel.
Numai ca nota de plata a sosit pe adresa noului Executiv. Aflat in impas financiar ca urmare a deficitului de numai 0,7 la suta convenit cu FMI, premierul Tariceanu se afla in cautare de surse de finantare a proiectelor de infrastructura prioritare pentru Romania. Primul-ministru a afirmat ca nu exista o limita de finantare din partea BEI, dar ca Romania are o capacitate redusa de a se imprumuta din cauza ca trebuie mentinut un deficit bugetar mai strans. "De aceea, avem nevoie de un deficit bugetar mai mare si nu ne ajuta un deficit bugetar foarte strans", a declarat Tariceanu.
Presedintele BEI si-a motivat afirmatia prin faptul ca institutia pe care o conduce acorda finantari pentru proiectele europene doar daca sunt respectate normele in domeniu: "Conform statutului nostru, suntem obligati sa aplicam normele UE privind licitatiile si sa finantam doar acele proiecte care respecta normele Uniunii".
Premierul Calin Popescu Tariceanu a solicitat, cu succes, sprijinul BEI pentru continuarea lucrarilor la coridorul IV paneuropean de transport, anuntand ca acest proiect va deveni principala prioritate a Ministerului Transporturilor in perioada urmatoare. Cei doi oficiali au convenit sa organizeze un grup de lucru comun care sa stabileasca proiectele concrete pentru care