Concret, pe vremea fostei guvernari, din ordinul Ministerului Transporturilor,? vechea conducere a CNAPMC ?a externalizat? servicii portuare de mare importanta. Incredintarea serviciilor unor firme din afara companiei? a dus insa la cresterea scandaloasa a tarifelor. In mod firesc, aceasta a provocat nemultumirea sutelor de agenti economici si a armatorilor care activeaza in Portul Constanta.
Licitatii aranjate
Omul care a beneficiat de ?externalizare? se numeste Constantin Chicheanu. Acesta a obtinut preluarea serviciilor portuare in urma unor licitatii dubioase. Auditorii au descoperit ca, la licitatii, societatile lui Constantin Chicheanu ?se luptau? cu cele ale fratelui sau, Hristu, care la un moment dinainte stabilit se retrageau din ?competitie?. In felul acesta, firma Consal Trade a lui Constantin Chicheanu a obtinut monopol pe activitatea PSI din port pina in anul 2019, cu un tarif de 7,5 ori mai mare decit cel perceput inainte.
O alta firma, SC Iridex Group Import-Export SRL, care apartine aceluiasi Chicheanu a obtinut monopolul colectarii gunoiului (la un tarif de aproape 5 ori mai mare decit inainte) si monopolul colectarii deseurilor industriale (la un pret de 17 ori mai mare decit era inainte de ?externalizare?).
Operatorii din Portul Constanta spun despre Chicheanu ca nu si-ar fi putut adjudeca serviciile daca nu ar fi beneficiat de sprijinul consistent al lui Miron Mitrea, fostul ministru al transportuilor.
Explozia preturilor pentru serviciile portuare
Serviciul Pret inainte? Pret dupa
?de externalizare externalizare
PSI 240 $/luna 1802 $/luna
Colectarea gunoiului 7 $/mc 33 $/mc
Colectarea deseurilor industriale 5 $/mc 84,5 $/mc
Chicheanu: ?Daca ma ataca ies la lupta?
Constantin Chicheanu este economist si conduce mai multe firme in Constanta si Bucuresti. ?Sint om de