Majoritatea angajatilor considera ca lucreaza eficient, in medie, numai trei zile pe saptamana, releva un studiu recent al companiei Microsoft pentru care au fost chestionate peste 38.000 de persoane din 200 de tari.
Obiective neclare, lipsa unei comunicari de echipa eficiente si sedintele care nu duc la concluzii concrete sunt printre cele mai des invocate motive care ii fac pe angajati sa spuna ca activitatea lor este neproductiva pana la o treime din timpul de lucru saptamanal.
Cei chestionati au spus de asemenea ca, pe masura ce sunt nevoiti sa petreaca mai mult timp la serviciu si simt nevoia sa echilibreze mai bine viata profesionala cu cea personala, se bazeaza tot mai mult pe noile tehnologii pentru a-si optimiza productivitatea pe ambele planuri.
Larry Baker, un cercetator american specializat in studierea productivitatii muncii, spune ca "in mai bine de trei decenii in care am privit asupra acestui domeniu am inteles ca cele mai importante calitati sunt capacitatea de a comunica corect la toate nivelurile, de a pune in comun documentele importante si de a administra volumul in crestere al informatiei".
Studiul, numit "Microsoft Office Personal Productivity Challenge", a clasat nivelul individual de productivitate al angajatilor in functie de raspunsurile acestora la un numar de 18 intrebari despre practicile lor obisnuite de munca. Scorul de productivitate obtinut de femei a fost, in medie, 72%, in timp ce barbatii au obtinut 71%.
Numarul mediu de ore pe care oamenii le petrec saptamanal lucrand este 45. Dintre acestea, 17 sunt considerate ore neproductive, a aratat studiul. Mai mult de jumatate dintre participanti, 55%, au spus ca fac o legatura directa intre nivelul de productivitate si software-ul pe care il folosesc. Oamenii petrec la sedinte in medie 5,6 ore pe saptamana. 69% dintre ei au spus ca au senzatia ca sedintele n