In incercarea de a intra pe piata echipamentelor portabile, dominata, in prezent, de iPod-urile produse de Apple, compania Sony a lansat, saptamana trecuta, PlayStation Portable (PSP). Aparatul se vrea o replica la Game Boy-ul produs de Nintendo. Ca echipament portabil, la doar 250 de dolari, produsul combina o grafica excelenta cu o conectivitate rapida on-line, dar ca gadget multimedia nu reuseste sa se ridice la un nivel satisfacator, sustin expertii in domeniu.
Modul de prezentare sustine selectia de jocuri. Are dimensiuni si greutate redusa, un controller asemanator celui prezent la PlayStation2, si dispune de un display color in format mare, cu rezolutie de 480/272, ceea ce ii confera prima pozitie in topul display-urilor prezente pe piata, avand o claritate apropiata de cea a agendelor electronice.
Receiverul WiFi ii permite o conectare rapida la jocurile in retea, pana la o distanta de aproximativ 37 de metri, facand astfel concurenta retelei de Internet. In plus, dispune de o baterie reincarcabila care dureaza pana la 4 ore si jumatate - timp de folosire efectiva.
In loc de clasicele CD-uri sau DVD-uri, aparatul foloseste un format nou, mai mic, pe care Sony l-a botezat Universal Media Disk (UMD). Acestea sunt discuri cu diametru de 1,5 cm care pot stoca informatii de maximum 1,8 gigabytes, ceea ce ii permite sa ofere mult mai multe detalii decat restul aparatelor prezente pe piata in acest moment. Compania a anuntat ca pentru inceput, pe piata vor fi disponibile 24 de jocuri, cu preturi cuprinse intre 40 si 50 de dolari. Succesul acestei noi prezente ar fi fost asigurat daca Sony nu ar fi dorit sa introduca in meniu si posibilitatea vizionarii de filme, fotografii sau oportunitatea de a asculta muzica. Datorita formatului, toate acestea trebuie achizitionale in format UMD, care nu pot fi folosite pe alt tip de aparatura. Momentan, pe piata